مرکز نوآوری اجتماعی دیجیتال ایران
سازمان امور اجتماعی کشور
صفحه خبر<اخبار<

صفحه اصلی

8 راهکار موثر که به شما کمک می کند زمان کمتری را با گوشی سپری کنید

8-راهکار-موثر-که-به-شما-کمک-می-کند-زمان-کمتری-را-با-گوشی-سپری-کنید
1403/02/15
ما بخش زیادی از زندگی خود را با گوشی تلفن همراه خود می‌گذرانیم. در عصری که هر روز گوشی‌های بزرگتر و بهتر به بازار عرضه می‌شود این زمان حتی بیشتر نیز شده است. اگر این روزها مانند اکثر مردم تلفن خود را زیاد چک می کنید این مقاله را تا پایان دنبال کنید.

 

 طبق مطالعه دانشگاه دربی، اکثر مردم هر روز حدود 3.6 ساعت با تلفن همراه خود کار می‌کنند. برداشتن گوشی برای بسیاری از ما یک عادت ناخودآگاه است. ما به ندرت به تأثیر مخرب این رایانه های جیبی بر زندگی کنونی خود فکر می کنیم.

مشکل ارتباط دائم ما با تلفن همراه این است که زمانِ مفید ما را که میتوانست صرف مسائل مهم دیگر مثل وقت گذرانی با دوستان و خانواده، مطالعه، مهارت افزایی و تجارب جدید شود، صرف چرخیدن بیهوده در فضای مجازی که بسیار دور از واقعیت است می گردد. در این مقاله 8 راهکار ساده و آسان نوشتیم که با درونی سازی کردن آنها می‌توانید بالاخره گوشی را کنار گذاشته و عمر ارزشمندتان را صرف کارهای ارزشمند کنید.

 

 

1. با یک هدف شروع کنید.

اگر گوشی را کنار بگذارید، می‌خواهید با اوقات فراغت جدید خود چه کار کنید؟  سعی کنید فعالیت ها یا تجربیات جدیدی را کشف کنید و برای انجام آنها برنامه بریزید. اگر کار دیگری برای انجام دادن نداشته باشید مجددا به گشت و گزار بی پایان در شبکه های اجتماعی باز خواهید گشت.

 

  1. ارتباط با دیگران را از سر بگیرید

گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر همه را از هم جدا می‌کند و باعث می‌شود فکر کنید که به هیچ‌کس دیگری نیاز ندارید.» - بوتسی کالینز

 

  1. مدت زمان استفاده از گوشی را یادداشت کنید

آگاهی در مورد مدت زمانی که از تلفن همراه استفاده می‌کنید تاثیر زیادی بر نحوه استفاده شما خواهد گذاشت. فرضا به این آگاهی رسیدید که روزانه بیش از 5 ساعت با تلفن همراه کار می‌کنید. این آگاهی ممکن است برای شما شوکه کننده باشد و به فکر استفاده محدودتر از این مستطیل اعتیادآور بیفتید.

 

  1. تمام اعلان های گوشی را غیرفعال کنید

قرار نیست به تمام اعلان ها پاسخگو باشید.

 

  1. اپلیکیشن های بیفایده را به یک پوشه خارج از صفحه اصلی منتقل کنید

به طوری که چشمتان به آنها نیفتد. همین کار ساده می‌تواند زمان زیادی برای شما بخرد

 

  1. اپلیکیشن هایی که بیشتر از یک ماه است استفاده نکرده اید را پاک کنید

ما بیش از نیازمان اپلیکیشن نصب شده داریم. بهتر است از شر برخی از آنها خلاص شوید.


7. گوشی خود را به تلویزیون تبدیل نکنید

اگر میخواهید فیلم و سریال ببینید تلویزیون برای این کار بهتر است. بگذارید گوشی کاربرد خودش را داشته باشد.

 

  1. هنگام انجام کارهای چالش برانگیز تلفن خود را از دیدرس خارج کنید

یا بهتر، گوشی را در حالت سایلنت قرار بدهید و بعد آن را داخل کشو یا کمد بگذارید. برای کار عمیق تمام نیروی ذهنی تان را احتیاج دارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان